Acum la Digi FM Digi FM MO FT. EMPRESS OF - Red Wine

CFR și dragostea de... șine! - CFR-iștii ies în stradă. Din nou!

Tren către Otopeni

Noi proteste ale salariaţilor de la CFR sunt anunţate începând cu 16 septembrie. Vor fi pichetări în fiecare săptămână la Ministerul Transporturilor, la Parlament, la Guvern si la Ministerul Finanţelor. Mai grav, mecanicii de locomotivă intră în grevă tehnică. Toţi spun că nu mai au cu ce lucra si că situaţia este critică.

Lansată încă de anul trecut, campania Știrilor DIGI FM „CFR Cifrele dezastrului” a confirmat că autoritățile știu cu ce probleme se confruntă Compania Națională de Căi Ferate. N-au apărut ieri și au tot fost semnalate în ultimii ani de angajații din sistem, de mass-media, de organizații non-profit sau simpli călători. Aproape în fiecare an, angajații de la căile ferate au protestat.

Și anul acesta, la fel ca anul trecut, peste 1000 de ceferiști au cerut, de ziua lor, în stradă investiţii în şine şi în vagoane. 6 federații sindicale au protestat în faţa Ministerului Transporturilor, pe ai cărui şefi îi consideră vinovaţi de starea proastă a căii ferate. Oamenii au reclamat condiţiile de muncă şi nivelul salarizării, precum şi lipsa acută a materialului rulant. Nu se cumpără trenuri noi și nici nu sunt bani că să fie reparate cele pe care le avem:

„Cerem investiții în calea ferată, în infrastructură, s-o modernizăm! Cerem achiziții de material rulant nou că ne chinuim cu ce avem de acum 60 de ani, comuniste! Dar cât să mai reziste și ele?Trebuie schimbate, achiziționate altele noi!”

 

Alături de protestatari au fost și sindicaliștii. Nu vrem să murim la gară, le-a transmis autorităților Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România:

„Vrem investiții în infrastructura feroviară, vrem material rulant nou pentru că și călătorii români au dreptul să circule cu vagoane și locomotive noi! Au dreptul să circule cu o viteză mai mare, nu cu viteza unei căruțe. Vrem ca Autoritatea de Reformă Feroviară să înțeleagă că, de 3 ani de când s-a înființat, nu a făcut nimic. Vrem investiții! Ceferiștii vor respect! Vor salarii decente, vor statut! Vrem ca prin statut să se prevadă creșterile salariale! Vrem să nu murim la gară, vrem reducerea vârstelor de pensionare la toți salariații care lucrează la siguranța circulației!”, a spus Rodrigo Maxim.

10 ANI DE NEGOCIERI PENTRU STATUTUL ANGAJAŢILOR CFR

La fel ca în urmă cu un an, s-a cerut în stradă îmbunătățirea condițiilor de muncă, dar și adoptarea statutului personalului feroviar aflat în negocieri de peste 10 ani.

Iulian Măntescu, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă din România:

„Acel statut e în negocieri de peste 10 ani. De 2 ani și jumătate, stă blocat la Comisia de Muncă în Camera Deputaților. Ar mai fi proasta salarizare. Cerem să se găsească soluții și pentru ceferiști. Există o lipsă acută de personal, pentru că nimeni nu mai vrea să lucreze pe salarii mici și în condiții inumane. Cerem, așadar, îmbunătățirea condițiilor de muncă, pentru că în ultimii 15 ani nu s-a făcut nimic în această privință. De menționat că și sistemul în totalitate trebuie reformat și îmbunătățit.”

Între timp, statutul personalului feroviar a trecut de parlament, (coincidență sau nu, în preajma campaniei electorale pentru alegerile europarlamentare) și a ajuns la președintele Klaus Iohanis pentru promulgare. Numai că șeful statului a trimis proiectul înapoi în parlament.

„Se impune a fi reanalizată de către Parlament atât sub aspectul impactului pe care această îl are asupra sectorului feroviar în ansamblul său, cât şi al modului în care noile dispoziţii se corelează cu alte acte normative. În contextul în care legea urmează să se aplice practic începând cu anul 2020, reanalizarea acestei reglementări, inclusiv sub aspectul impactului economic, este absolut necesară pentru a nu fi în situaţia prorogării succesive a aplicării legii sau, mai grav, în imposibilitatea materializării tuturor drepturilor şi beneficiilor instituite pentru personalul feroviar”, se arată în solicitarea de reexaminare a preşedintelui.

 

Cu alte cuvinte, preşedintele constată că legea transmisă la promulgare instituie o serie de drepturi salariale, drepturi de natură extra salarială şi o serie de facilităţi pentru personalul feroviar, fără o analiză fundamentată a impactului economic al acestor măsuri în piaţa serviciilor feroviare de transport. Cât va mai sta în parlament această lege, nimeni nu știe! Cât despre celelalte revendicări…există promisiuni!

NOI PROMISIUNI CĂ VOM AVEA INFRASTRUCTURĂ MODERNĂ ŞI TRENURI NOI

Bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2019 a fost elaborat cu o creștere a veniturilor totale cu 27,52% și a cheltuielilor totale cu 31,18% compania programând o pierdere de 32.788,00 mii lei.

Pierderea provine din reducerea veniturilor din taxa de utilizare a infrastructurii feroviare (TUI), principalul venit al companiei, care prezintă o scădere în anul 2019 cu 3,78% față de realizările preliminate ale anului 2018. Compania programează un nivel redus al plăților restante cu 7,1% față de nivelul planificat al anului precedent cu nivelul indicelui de creștere a câștigului mediu brut pe salariat recalculate.

De menționat că bugetul CNCF CFR SA a fost aprobat abia pe 30 mai. Când a fost lansat în dezbatere publică, proiectul prevedea suma totală de 4,255 miliarde lei, din care 4,288 miliarde lei reprezentau cheltuielile anului 2019.

Așadar, bani ar fi! Nu suficienți, spun angajații din sistem și sindicaliștii! Destui, se pare, pentru oficialii din minister.

300 de milioane de lei sunt alocați în 2019 pentru întreținerea infrastructurii feroviare, iar pentru reparații capitale 400 de milioane de lei, a anunțat, într-o conferință de presă, la palatul Victoria, ministrul transporturilor Răzvan Cuc.

„Aparte de licitațiile care sunt în desfășurare pe partea de modernizare, anul acesta avem foarte mulți bani, undeva la 300 de milioane de lei pentru întreținerea infrastructurii feroviare, 400 de milioane de lei pentru reparații capitale cât și 450 de milioane de lei alocați pentru dotarea cu utilaje pentru a face lucrări în regie proprie, a spus Cuc.

În deschiderea INFRATRANS 2019, secretarul de stat în ministerul transporturilor, Dragoș Titea a declarat că „pentru prima dată cei de la CFR SA nu se mai pot plânge că nu sunt bani alocați pentru calea ferată”. Peste 300 de milioane de lei sunt prevăzuți în 2019 pentru achiziția de utilaje dedicate reparației căii ferate.

„Anul acesta, pentru prima oară în bugetul ministerului transporturilor au fost aduși cei mai mulți bani. Cei de la CFR Infrastructură nu se mai pot plânge că nu au bani pentru reabilitare de cale ferată, pentru utilaje care vor reabilita calea ferată. Au fost alocați 300 și ceva de milioane de euro pentru aceste achiziții de materiale care reabilitează calea ferată. Și asta nu e tot. Dacă acești bani se vor cheltui, la rectificare, cu siguranță, vor veni și alți bani. Important e să crestem siguranța pe calea ferată.”, a spus Dragoș Titea.

În cadrul aceluiași eveniment, Dragoș Titea a recunoscut că nu a fost creată posibilitatea ca oamenii să vină spre domeniul CFR. „Ar trebui să fim mult mai deschiși pentru acest domeniu frumos”, a spus secretarul de stat în ministerul transporturilor.

„Pentru mine, ca reprezentant al guvernului, este foarte importantă siguranța călătorului. Dar, la fel, importantă este și condiția de muncă oferită astăzi angajaților CFR. Cred că ar trebui să fim alături de acest domeniu important și să punem umărul pentru a reuși să aducem această armată și această infrastructură feroviară la standardele pe care ni le dorim cu toții.”, a mai declarat Dragos Tiţea.

În următorul material dedicat stării infrastructurii feroviare aflaţi câte vagoane au fost modernizate anul trecut şi de ce durează atât de mult modernizarea trenurilor în România.

Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM, la fiecare 30 de minute. Ca să știi!

Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!

Recomandări DigiFM
MELANIA
Melania Medeleanu: Lucrurile se pot schimba dacă noi căpătăm încredere
praf saharian romania
Ploaie cu praf saharian peste România. Cât mai durează fenomenul...
Beatrice Mahler
Beatrice Mahler, despre efectele prafului saharian asupra sănătății...
profimedia-0843583552
„De ce eu?”. Celine Dion face dezvăluiri despre starea ei de...
Pe aceeași temă
DIGI FM OFERĂ VACANȚE FARĂ SFÂRȘIT
Digi FM oferă Vacanțe fară sfârșit
69749116_2775091672525683_767425366334636032_n
CFR și dragostea de... șine! - Nou scandal la CFR! Director demis, ce s-a făcut până acum?
cfr-calatori-696x464
CFR și dragostea de... șine! - Mai puține vagoane și locomotive în 2018
473-004-6IR1636Bv-BucN-BucN-043-1024x480
CFR și dragostea de... șine!
Te-ar putea interesa și
extemporal
Extemporal la educație - Nemulțumiri din sistem versus strategia prezidențială
extemporal
Campanie Știrile Digi FM: Extemporal la Educație - Episodul 1
780x530
Vorbește cu România la Digi FM - Ediția din București
780x530
Vorbește cu România la Digi FM - Ediția din Dobrogea
Partenerii noștri
Digi24 6 sfaturi pentru o viață cât mai lungă de la un bărbat de 110 ani. Nu are dureri de spate și încă își conduce singur mașina
6 sfaturi pentru o viață cât mai lungă de la un bărbat de 110 ani. Nu are...
DigiSport Helmut Duckadam s-a convins: capitolul la care a excelat FCSB, noua campioană a României
Helmut Duckadam s-a convins: capitolul la care a excelat FCSB, noua...
PeRoz Și-a cumpărat un colier de la second-hand și acasă a descoperit că valorează de 1500 de ori mai mult. Ce era de fapt piesa
Și-a cumpărat un colier de la second-hand și acasă a descoperit că...
Film Now Keanu Reeves a renunțat la părul lung pe care-l avea de ani buni. "De ce arată de parcă are 35 de ani?" - au reacționat imediat fanii
Keanu Reeves a renunțat la părul lung pe care-l avea de ani buni. "De ce...
Digi World O fetiță de 10 ani a murit din cauza unei amibe mâncătoare de creier. Tragedia s-a întâmplat în vacanță, după o baie în piscină
O fetiță de 10 ani a murit din cauza unei amibe mâncătoare de creier...
ProFM Femeia care a crescut-o pe Gina Pistol, după ce vedeta a fost abandonată de mama ei, a rupt tăcerea: „A lăsat-o la mine și a plecat”
Femeia care a crescut-o pe Gina Pistol, după ce vedeta a fost abandonată...
Digi Life Italia va avea un tren de lux numit „La Dolce Vita Orient Express”. De când va circula. Creştere uluitoare de preţ cu 75% în 16 luni
Italia va avea un tren de lux numit „La Dolce Vita Orient Express”. De...
printul paul_INQUAM_PHOTOS_OCTAV_GANEA_E
Prințul Paul al României, depistat într-un resort în Malta. E condamnat la...
Ultimele știri din matinal
testul ana baniciu
De la pofte de sarcină la numele bebelușului: Ana Baniciu a dezvăluit totul la Digi FM
marius moga digifm
Marius Moga: "Tata a zis: Vreau să nu se mai vorbească pe la colțuri! Ne facem o casă dom...
minelli IMG_91072
Minelli: De la "Mariola" la "Bug a Boo", concerte pentru milionari și o surpriză pentru un...
florin negruțiu
Florin Negruțiu și detectorul de minciuni de la AUR
Ultimele știri
oana radu si catalin dobrescu
Oana Radu, destăinuiri după despărțirea de soț: "Mergeam la terapie ca să scap de el. Ziua...
Țânţar/ Shutterstock
În București au început să se aplice tratamentele pentru combaterea țânțarilor. Nu sunt...
Britney Spears
Britney Spears şi tatăl ei au ajuns la o înţelegere în cadrul disputei lor juridice, după ce...
Gabriela Firea
Ce scrie pe tricoul purtat de Gabriela Firea când și-a depus candidatura la Primăria Capitalei